Freelance webdesigner

wave

Op zoek naar een professionele website ?

als freelance webdesigner help ik je graag verder

Wil je als ondernemer een nieuwe website of webshop voor je firma laten bouwen dan is het van belang dat je een goede partner zoekt die perfect jouw boodschap kan vertalen. Uiteindelijk is dit je virtuele uithangbord om potentiële klanten te verleiden zodat ze voor jouw product of firma kiezen. 

Robin van STATUZ is een gedreven freelance webdesigner die ervoor zorgt dat jouw website doeltreffend is, dat de bezoekers een voortreffelijke online ervaring hebben en dat jouw website zonder twijfel goed zal renderen.

Freelance Webdeveloper

Waarom kiezen voor een freelancer ?

ontdek alvast enkele goede redenen

Een marketing- en reclamebureau inschakelen voor je nieuwe website/webshop of voor het ontwikkelen van je nieuwe huisstijl levert dikwijls mooie resultaten op, maar niet elke firma heeft hier de nodige middelen voor. Als freelance webdesigner werkt Statuz voornamelijk samen met KMO’s of zelfstandigen die op zoek zijn naar een professioneel resultaat binnen hun budget. De meeste klanten van Statuz kiezen bewust voor een freelancer.

Betaalbare marketingdiensten

Als freelancer webdesigner heb ik geen grote infrastructuur die deels doorgerekend dient te worden aan de klant. Verwacht daarom een competitief tarief.

Sneller en flexibeler

Lanceer je binnenkort een project met een strikte deadline ? Bij Statuz kan je rekenen op extra flexibiliteit en snelle oplevertijden. 

Vast aanspreekpunt

Als freelance webdesigner behandel ik jouw project van A tot Z. Zo heb je slecht 1 vast aanspreekpunt, makkelijk toch ?

Ervaring en expertise

Background = gedreven marketeer met daarnaast vele jaren ervaring en een uitgesproken passie voor grafische vormgeving en web development.

Duidelijk & eerlijk advies

Investeer in een website die effectief werkt voor jouw product, dienst of bedrijf. Verwacht vooral duidelijk en eerlijk advies.

Portfolio

Voorbeelden van websites die Statuz heeft ontwikkeld.

SLIMP

Raats schilderwerken

DSP Automation

FT Services

IMR Systems

FT Solutions

Sedac Engineering (coming soon)

Sedac-Meral

Natural Beauty

Cowize

Kies voor een webdesigner met ervaring

Als gepassioneerd freelance webdesigner ligt mijn focus vooral op het bouwen van mooie, functionele websites die ontzettend goed scoren in Google. Meer over webdesign kan je hier terugvinden.

Hoe kan je beter scoren in zoekrobots zoals Google of Bing ? Hoe kan je doelgericht online adverteren ? Ik help je graag verder. Meer over online marketing kan je hier terugvinden

Veelgestelde vragen

De prijs voor het ontwikkelen van een website hangt af van een aantal factoren. De belangrijkste daarvan zijn voornamelijk de complexiteit, de gewenste functionaliteit en de omvang van de website of webshop.

Statuz maakt voornamelijk websites die niet enkel dienen als online visitekaartje, maar daarnaast ook performant zijn en efficiënt werken. Uiteindelijk is jouw website een verkoopstool die je ten volle dient te benutten om nieuwe potentiële klanten aan trekken. Ga niet enkel voor de goedkoopste oplossing maar vergelijk en maak vooral de juiste keuze gebaseerd op wat je exact wil bereiken met jouw website. 

Onder de noemer “eenvoudige websites” bedoel ik vooral websites bestaande uit een hoofdpagina en een contactpagina. Met dit type websites zal het moeilijk zijn om een mooie positie neer te zetten in zoekrobots zoals Google maar sommige klanten stellen zich reeds tevreden met een website die voornamelijk dienst doet als online visitekaartje. Een prijs voor degelijk soort website schommelt rond de €1500-2000 ex BTW. Een eenvoudige website is dikwijls een springplank en kan in de meeste gevallen nog verder uitgebouwd in een later stadium .

De meeste van mijn klanten zijn KMO’s en kiezen voornamelijk voor een “professionele website” daar ze vooral zichtbaar willen zijn met hun producten en diensten.  Met dergelijk type website gaat dikwijls een voorstudie gepaard waarbij ik je online concurrenten op kaart zal zetten en zal analyseren hoe we jouw firma bovenaan de zoekresultaten kunnen krijgen voor de belangrijkste zoektermen. Naast een professionele look is het vooral ook belangrijk dat de website goed is opgebouwd met een duidelijke structuur en geoptimaliseerde landingspagina’s. SEO speelt hier ook een grote rol.

De prijs voor een professionele website start vanaf €3500 en kan oplopen naargelang de gewenste functionaliteit en complexiteit (grote webstructuur door uitgebreid productengamma, meertalige website, op maat geschreven apps/modules, … ). Contacteer me vrijblijvend voor meer info. 

  • Webhosting : 
    Om jouw website zichtbaar te maken dient deze ergens op een server gezet te worden die 24/24h bereikbaar is. Hiervoor dien je maandelijks of jaarlijks een bedrag voor te betalen. Kies vooral een betrouwbare firma die werkt met snelle servers en regelmatig backups maakt van jouw website in geval er iets fout mocht lopen.

 

  • Domeinnaam:
    Naast webhosting je ook een uniek adres nodig naar waar mensen naar kunnen surfen om jouw website te bekijken. Voor een professionele website is dit meestal de bedrijfsnaam die gebruikt wordt. Hou er wel rekening mee dat sommige namen al bezet kunnen zijn. bv “statuz.be” is een domeinnaam met de extensie .be (dit omdat ik me vooral richt om de Belgische markt)   Zo heb je ook COM, EU, ORG,…. Voor een domeinnaam betaal je ook een jaarlijkse bijdrage. Pas nadat de domeinnaam gekoppeld wordt met je hosting zal je website actief zijn. Natuurlijk sta ik klaar om jullie hierbij te assisteren.

 

  • Jaarlijkse Onderhoudskosten:
    Tijdens het jaar is het belangrijk om je CMS systeem (WordPress) regelmatig te voorzien van de laatst beschikbare update. Naast het bieden van extra functionaliteit bieden deze updates ook extra beveiliging tegen mogelijke security-leaks.  Naast het CMS systeem zelf worden ook plug-ins gebruikt om extra functionaliteit te geven aan de website. Deze plugins dienen ook regelmatig voorzien worden van een update zodat deze compatibel blijven met de laatste versie van WordPress.  Mocht er toch een conflict zijn dan dekken deze onderhoudskosten ook het extra werk dat gepaard gaat met het opsporen en oplossen van mogelijke problemen die zich voordoen. Onderhoudskosten staand steeds duidelijk vermeld in de offerte.

 

  • Plugins
    Plugins zijn modules die extra functionaliteit geven aan een website. Zo heb je plugins voor afsprakenkalender, opmaal online formulieren, boekingssystemen, sliders, … Sommige plugins zijn gratis, andere zijn betalend. Plugins (en de daarbij horende licentiekost) die gebruikt worden  op jouw website staand duidelijk vermeld in de offerte.  

SEO staat voor “Search Engine Optimization” of met andere woorden het optimaliseren van je website zodat deze goed kan scoren in zoekrobots zoals Google of Bing.

Voor SEO zijn er een aantal basisregels waaraan je dient te voldoen maar daarnaast is het ook dikwijls van belang om een gedetailleerde studie te maken van hoe bezoekers op zoek gaan naar jouw type product of dienst.  Dikwijls stemt dit niet 100% overeen met wat je vooraf in gedachte had.

 

Een eenvoudig voorbeeld:

Heeft het nut voor een nagelstyliste om goed te scoren op “nagelstyliste” ? Zo concurreer je tegen zowel Vlaamse als Nederlandse nagelstylistes omdat deze term vrij breed is en het aanbod groot is. Wanneer je een nagelstudio in Wilrijk hebt  heeft het weinig zin om mensen in Noord Nederland te bereiken. 

Wil je eerder goed scoren op jouw regio, optimaliseer dan eerder op “nagelstyliste wilrijk”.  Mensen die op zoek gaan naar een nagelstyliste zoeken dikwijls in hun eigen regio. 

Ben je een nagelstyliste enkel gespecialiseerd in Acrylnagels, optimaliseer dan eerder op “nagelstyliste acrylnagels’ of “acrylnagels”. Bezoekers die enkel gelnagels willen filter je er dan op die manier uit. Wil je gebruikers van gelnagels naar jouw website omleiden om ze te overtuigen van de betere eigenschappen van acrylnagels, lok deze dan met je pagina te optimaliseren op het trefwoord “gelnagels”.

Zoals je kan vaststellen is het belangrijk om een duidelijke SEO strategie te bepalen. 

Er bestaan tools die analyseren hoeveel maandelijkse zoekopdrachten er zijn voor bepaalde keywords of keyword combinaties . Zo kan je kijken of het ook de moeite is om je tijd en energie te steken in het maken van een extra landingspagina wanneer er <10 zoekopdrachten per maand zijn.

 

De snelheid van je website is een belangrijke factor waar Google veel belang aan hecht bij het bepalen van je ranking. Een goede hostingpartner kiezen met snelle servers met SSD opslag is al een goede start maar daarnaast zijn er nog tal van andere regels om je website sneller te maken:

  • hou je website structuur en code zo eenvoudig mogelijk
  • compresseer je afbeeldingen + niet uploaden in een te groot formaat
  • gebruik maken van snelheidsoptimalisties via plugin
  • gebruik steeds de recentste PHP versie (compatibel met je cms & plugins)
  • maak gebruik van CDN

 

Persoonlijk hecht ik ontzettend veel belang aan het afleveren van performante websites maar ik fixeer me nooit in het behalen van een A-ranking (in sommige online apps die de snelheid van je website meten). 

Er zijn webdevelopers die maar al te graag pronken met het behalen van een A -speedrank maar de website daarentegen oogt ontzettend saai en inspiratieloos daar er praktisch geen of heel weinig afbeeldingen worden gebruikt.  “You only have 1 chance to make a first impression”, gebruik deze unieke kans dan op de juiste manier. Websites zoals apple.com of sonos.com behalen een C-ranking  (zijn ook niet traag) maar nodigen je wel uit om steeds verder te scrollen en geven de bezoeker een bepaalde beleving. 

Daarom is het steeds van belang om de ideale balans te vinden tussen snelheid en beleving.

 

Dat kan perfect. Wel kan je best vooraf melden welke delen van de website je graag zelf wilt kunnen aanpassen.

Een website bestaat voornamelijk uit 2 soorten content : 

  • Statische content
    Dit zijn pagina’s die zelden worden aangepast. Pagina’s zoals : over ons, contactpagina, productpagina’s,..
  • Dynamische content
    Dit zijn pagina’s of elementen op de website die regelmatiger aangepast worden zoals : nieuwsitems, case studies, testimonials, …

 

Bij dynamische content kan er voorzien worden dat je eenvoudigweg de titel en de inhoud van een nieuwsitem invult en op een knop drukt om te publiceren. Je input zal dan automatisch een nieuwsitem genereren met de juiste look en feel daar deze gebruikmaakt van een template . Bij dit type content is de opbouw van elke pagina identiek.

Bij statische content daarentegen verkies ik meestal om geen gebruik te maken van templates omdat dit je minder vrijheid geeft. Voorbeeld : bij compleet verschillende producten kan het zijn dat je voor het éne product bepaalde eigenschappen visueel in de kijker wil zetten door gebruik te maken van video’s, animaties,…. wat voor een ander product helemaal niet nodig is.  Een template met een vaste paginalayout is dan geen goed idee. Daarom raad ik aan om dit type pagina’s te laten aanpassen door je webdesigner. 

  • Betaalbare marketingdiensten
    Als freelancer webdesigner heb ik geen grote infrastructuur die deels doorgerekend dient te worden aan de klant. Verwacht daarom een competitief tarief.

 

  • Sneller en flexibeler
    Lanceer je binnenkort een project met een strikte deadline ? Bij Statuz kan je rekenen op extra flexibiliteit en snelle oplevertijden.

 

  • Vast aanspreekpunt
    Als freelance webdesigner behandel ik jouw project van A tot Z. Zo heb je slecht 1 vast aanspreekpunt, makkelijk toch ?

 

  • Ervaring en expertise
    Background = gedreven marketeer met daarnaast vele jaren ervaring en een uitgesproken passie voor grafische vormgeving en web development.

 

  • Duidelijk & eerlijk advies
    Investeer in een website die effectief werkt voor jouw product, dienst of bedrijf. Verwacht vooral duidelijk en eerlijk advies.

Testimonials

Klanten

Jouw firma helpen groeien, dank zij een sterke branding, een doeltreffende website of spraakmakende visuals. Al heel wat klanten hebben bewust gekozen voor Statuz. Misschien ben jij de volgende ? Bekijk hier alvast enkele testimonials.

5/5

5 sterren

“Door Statuz beschikken wij nu over een prachtige webshop. Wij zijn enorm tevreden over de efficiënte service en de dienst na verkoop. Ook de prijzen zijn eerlijk en correct. Een topfirma die wij iedereen aanraden.”

Wout Waerlop

Sales manager Benelux - Mamelou BV

“Statuz levert uitstekend werk bij het bouwen en onderhouden van de website van Subseadesign. Robin is zeer responsief en klaart de klus snel met uitstekende kwaliteit.”

Svend Skjeggedal

Sales, Marketing & Project Management - SubseaDesign AS

“Top service, professioneel advies voor de beste resultaten. Zeer tevreden klant. Mijn zaak is ontzettend gegroeid dankzij Robin . Bedankt hiervoor”

Nathalie Van Damme

Zaakvoerder - Natural Beauty

“Statuz heeft voor TP Products een nieuwe website ontwikkeld die er niet alleen mooi uitziet, maar ook nog eens zeer goed presteert dankzij topposities in Google. Robin helpt ons ook met het maken van mooi promomateriaal, presentaties, social media visuals, brochures, flyers,… Verwacht geen passieve marketeer maar iemand die met waardevolle input komt waardoor elke marketingcampagne er goed uitziet. Ik kijk ernaar uit om met Robin samen te werken aan toekomstige projecten.”

John Arnesen

Sales & Business Development Manager - TP Products

“FT Group werkt al vele jaren samen met Robin en is zeer tevreden over zijn marketingondersteuning met betrekking tot website-ontwerpen, merkopbouw, social media-campagnes etc.”

Hans De Backer

CFO & Marketing - FT Group

“STATUZ heeft voor GEMACO een volledige re-branding uitgevoerd alsook een mooie en performante nieuwe website ontwikkeld. Naast het geven van goed advies is Robin vooral een luisterend oor. Hij begreep onze markt en slaagde erin zijn creativiteit daarop af te stemmen”

Muriel Merchiers

CEO - Gemaco

Je online zichtbaarheid verhogen ?

Laten we samen de mogelijkheden bespreken.