Geen tijd om bepaalde marketingtaken zelf uit te voeren ?
Om als firma succesvol te zijn in een steeds meer concurrerende markt is het essentieel om je op een professionele en duidelijke manier te profileren en te differentiëren. Het ontwikkelen van een sterke branding alsook het bepalen en uitvoeren van de juiste promotionele activiteiten die bij jouw product of dienst passen zijn daarbij noodzakelijk.
Bij grotere firma’s neemt een interne marketingafdeling deze taak op zich, meestal in samenwerking met een gerenommeerd extern marketing- en reclamebureau. Dit levert dikwijls mooie resultaten op maar niet elke firma heeft dezelfde middelen om op een soortgelijke manier te werken.
Een full-time marketingverantwoordelijke in dienst nemen is voor bepaalde firma’s niet echt noodzakelijk of financiëel haalbaar dus waarom niet een aantal dagen per maand je team versterken met een expert die deze taak volledig op zich neemt ? Misschien ben je een Sales & Marketingverantwoordelijke die wegens tijdgebrek liever het promotionele gedeelte van zijn werk overlaat aan 1 vaste partner ?
Voor deze firma’s kan ik de gepaste oplossing aanbieden, samenwerken onder vorm van Co-sourcing !
Een marketingprofessional voor een vast aantal dagen per maand
Co-sourcing is een samenwerkingsakkoord waarbij ik me zal ontfermen over uw marketingactiviteiten (of een deel ervan), dit voor een afgesproken aantal dagen per maand. Bekijk me zo een beetje als jouw externe marketing collega die je team met regelmaat komt versterken. Deze vorm van samenwerken zorgt voor een nog grotere betrokkenheid en een nauwere samenwerking.
Co-sourcing is eigenlijk ontstaan uit outsourcing. Beide manieren van samenwerken hebben als gemeenschappelijk voordeel dat je voor bepaalde taken geen extra werknemer voltijds in dienst hoeft te nemen. Dit omdat je deze tijdelijk zal uitbesteden aan een externe partner.
Sommige van mijn huidige klanten maken momenteel gebruik van deze formule en zijn ook overtuigd van de voordelen.
Voordelen van Co-Sourcing ?
Voordelen van
Co-Sourcing ?
Geef je marketingmachine extra kracht
Een gedreven partner (in crime) die je firma met regelmaat komt versterken.
Samen zijn we sterker !
Part of the Team
Dank zij een hechte frequente samenwerking met gemeenschappelijke doelen creëer je een echt teamgevoel
Directe communicatie
Rechtstreeks face-to-face contact met de marketingafdeling, sales, engineering of de directie laat toe om makkelijker beslissingen te nemen of zaken bij te sturen indien nodig
Lagere operationele kost
Maakt het overbodig om een voltijds medewerker in dienst nemen. Vergeet vakantiegeld, 13de maand, groepsverzekeringen, opzegpremie, te betalen ziektedagen, …
Flexibele werkplek
Bij jou op de werkvloer, vanuit mijn eigen kantoor of op een andere gewenste locatie zoals een vestiging in het buitenland
Nauwere betrokkenheid
Een nauwere samenwerking -in vergelijking met outsourcing/projectwerk – leidt tot een nog grotere betrokkenheid
Eenvoudige maandelijkse factuur
Geen papieren rompslomp/payroll verplichtingen zoals bij een vaste medewerker
Budgetvriendelijker
Op lange termijn voordeliger in vergelijking met outsource/projectwerk op basis van uurtarief
EEN VERGELIJKING MET OUTSOURCING
CO-SOURCING
- Samenwerkingsakkoord voor langere termijn
- Lange termijn visie : het bedenken, uitvoeren en bijsturen van volledige marketingcampagnes die het succes van uw firma kunnen bevorderen.
- De grotere betrokkenheid zorgt ervoor dat de werkkwaliteit nog een extra boost krijgt.
OUTSOURCING
- Samenwerkingsakkoord voor kortere termijn
- Korte termijn visie : doordat je bij outsourcing meestal op projectbasis werkt heb je minder kijk op het globale marketingbeleid.